Ware Berou

Ware Berou

Deur Jen | Julie 1, 2019, Josua – Wandel in Oorwinning.

Berou is so ‘n groot deel van die Christelike lewe. Beide Johannes die Doper en Jesus se eerste boodskappe was oor berou. Dit mag dalk vreemd wees om berou te hê oor ons sondes as Jesus reeds vir hulle betaal het, maar omdat ons voortgaan om te sondig en God ons roep om van alle sonde af te draai, moet ons aanhou om berou te hê.

En berou is goed vir ons. Dit hou ons nederig, want wie hou daarvan om hul foute te erken? En hierdie nederigheid hou ons harte sag teenoor God se geregtigheid en dankbaar vir Sy genade.

Vir alles wat die Bybel van berou sê, is baie gelowiges verward oor wat dit is en hoe dit lyk. Daar is baie oor berou geskryf en ek wil die stappe vir berou van Thomas Watson, wat in die 1600’s ‘n pastoor was, met julle deel.

Laat ek eers sy definisie van berou gee. Dit is kort en maklik om te onthou.

“Berou is ‘n genade van God se Gees, waardeur ‘n sondaar innerlik nederig gemaak en uiterlik hervorm word.” Noodsaaklik vir die idee van berou is dat dit beide intern en ekstern is.

Ware berou is ‘n interne verandering (van hart) wat lei tot eksterne verandering (in die lewe).

Watson verduidelik dat hierdie soort berou bestaan ​​uit 6 komponente.

Sig op sonde

Dit is maklik om die sonde in ander te sien. Baie keer neem ons aan dat ons weet watter kwessies ander mense het en ons het sterk opinies daaroor, terwyl ons geen idee het oor die kwessies wat in ons harte ronddraai nie, of dit ontken. Ons moet ons oë van ander af wegneem en tyd spandeer om na onsself te kyk.

Watson sê: “Sonde moet eers gesien word voordat ons daaroor kan huil. Daarom beweer ek dat waar daar geen sig op sonde is nie, daar geen berou kan wees nie.”

Vra die Here om jou te wys wat in jou hart is.

Hartseer oor sonde

Ons tweede stap is hartseer. Sodra die gordyn van ons sogenaamde goedheid oopgetrek word en ons sien die duisternis wat in ons lewens probeer wegkruip – die rede waarom Christus na die kruis gegaan het – moet dit ons diep hartseer laat voel. Hartseer omdat ons sommige van ons sondes geniet en hartseer omdat God ons alles gee en ons soms net nie omgee nie.

Belydenis van sonde

“Hartseer is so ‘n hewige passie dat dit ‘n uilaatklep sal hê. Dit stroom deur trane uit die en deur die tong deur belydenis.”

Thomas Watson sê dat belydenis ‘n soort selfbeskuldiging is. Waar ons ons oortreding voor God erken, sonder verskonings, sonder mooipraatjies, sonder om ons sondes met ander te vergelyk. Ons lê dit alles voor God oop.

Skande vir die sonde

Ons hou nie baie van die woord “skande” nie en ons wil dit beslis nie voel nie. Maar om ons sonde behoorlik te hanteer, moet ons ons daaroor skaam.

Sonde is ‘n teken van ondankbaarheid. Sonde het Jesus gedryf om onuitspreeklike pyn en sielesmart vir ons te verduur. Sonde wys ons hoe sleg dit met ons gaan en hoeveel ons Jesus nodig het. Ons sondes verklaar dat ons nie God se weë vertrou nie. Ons het baie om oor skaam te voel.

Haat vir die sonde

As ons ons sonde sien, hartseer voel daaroor, dit bely en skaamte voel wanneer ons besef waarom ons sondig en wat dit oor ons sê, moet ons dit haat. Wanneer ons sien hoe skadelik ons ​​sonde vir ander is en hoeveel Satan dit liefhet, moet ons dit haat. Wanneer ons sien hoe ons sonde alles uitroei wat God vir ons gedoen het, moet ons dit haat. Wanneer ons sien hoe sonde ons geloof verswak, moet ons dit haat. Diep haat is ‘n gepaste gevoel vir sonde.

Wegdraai van sonde

Die laaste stap in berou is om weg te draai. Sodra ons ons sonde regtig haat, sal ons daarvan wil wegdraai en na God en Sy weë toe wil hardloop omdat daar ‘n verandering in ons gekom het.

Vir sommige sondes kan hierdie stappe tot ware berou baie vinnig plaasvind en jy kan binne ‘n paar minute deur hulle almal gaan. Ander tye en vir ander sondes kan hierdie stappe dae, weke of selfs maande duur.

Ons sondig daagliks, ons dwaal daagliks af, ons raak dikwels weer verlief op ons sondes. Terwyl ons in baie gebiede oorwinning kan ervaar, is daar baie meer sondes wat ons aandag nodig het. Gelukkig sal diegene wat in Jesus is, nooit vir hierdie sondes veroordeel word nie. Jesus het reeds die straf betaal, maar daaglikse berou is nog steeds nodig omdat dit ons harte sag maak teenoor God en godsaligheid.

“Ware berou, soos suur, eet die ysterketting van die sonde op.” Thomas Watson

Kyk na Jesus,

Week 3 Uitdaging: Hierdie week, dink aan maniere waarop jy ‘n “Josua” in jou lewe kan wees en kies om in oorwinning te wandel. Wat is ‘n paar dinge wat jy moet verander, berou oor hê of begin doen?

Week 3 Leesplan

Week 3 – Memoriseervers

Advertisements

Lewer kommentaar

Verskaf jou besonderhede hieronder of klik op 'n logo om in te teken:

WordPress.com Logo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by WordPress.com. Log Out /  Verander )

Google photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Google. Log Out /  Verander )

Twitter picture

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Twitter. Log Out /  Verander )

Facebook photo

Jy lewer kommentaar met jou rekening by Facebook. Log Out /  Verander )

Connecting to %s